Скільки прослужить варіатор Toyota RAV4 та Camry

З варіаторами компанія Toyota має справу не перший день. Спочатку це були ліцензійні конструкції, які випускала компанія Jatco, але зараз їх виробляє фірма Aisin, яка частково належить Toyota. Про особливості та ступінь надійності варіатора серії К120, який з 2018 року встановлюється на Toyota Camry та RAV4, пише Автосвіт.

Які особливості варіатора Toyota К120

Конструкція коробки незвичайна. По суті це гібрид варіатора та «робота». За оптимальний підбір передавального відношення на відносно високих швидкостях відповідає окрема, але звична варіаторна частина. А при рушанні з місця і на швидкостях до 15-25 км/год (якщо тиснути газ у підлогу – то і до 50-55 км/год) провідні та ведені шківи жорстко пов’язує муфта. Аналогічно влаштований задній хід.

Таким чином, із завдань варіаторної частини виключені найскладніші для неї умови, коли конуси та ремінь зношуються найшвидше. Агрегату не дуже страшні різкі старти, пробуксовування тощо.

Крім того, на користь надійності говорить і силовий діапазон варіаторної частини, що становить всього 5,00 (у конкурентів буває більше семи). Це означає, що в крайніх положеннях передавальних відносин ремінь не так сильно згинається на шківах, і його площа контакту з конусами в крайньому положенні більша.

Який ресурс варіатора Toyota К120

Варіатор справді вийшов не лише бадьорим, а й довговічним. За сприятливих умов він здатний прослужити близько 300 тисяч км до заміни або серйозної ревізії – як мінімум із заміною ременя.

Щоб досягти такого пробігу з більшою ймовірністю, потрібно стежити за справністю та чистотою системи охолодження. Крім невеликого власного теплообмінника, варіатор «орендує» місце в радіаторі системи охолодження двигуна.

У регламенті Toyota обов’язкова заміна оливи у варіаторі відсутня. Однак у змішаному режимі руху міняти оливу потрібно хоча б раз на 50–60 тисяч км, а у заторово-міському – кожні 30 тисяч км.

Зовнішнього фільтра немає, а елемент тонкого очищення з фетровою «гармошкою» мембрани кріпиться просто до оливного насоса всередині варіатора, тому змінюється він тільки при повному розбиранні агрегату.

Оливний насос пелюсткового типу показово живучий – задирів немає навіть на пробігах близько 300 тисяч км. Редукційний клапан знаходиться не в ньому, а в гідроблоці – і теж роками не викликає питань. Від старої оливи не в останню чергу страждає сам гідроблок, в якому абразивний бруд «проточує» канали.

З нечисленних проблем від цього варіатора можна чекати гудіння підшипників шківів, зазвичай не раніше ніж через 150-200 тисяч км. Однак приклади їхнього заклинювання рідкісні. І випадки провороту зовнішньої обойми підшипника в корпусі, що призводять до його завтулювання або заміни, поодинокі.

Пакет багатодискового зчеплення, що включає варіаторну частину, довговічний. Знос фрикційних накладок трапляється переважно з вини неадекватної роботи гідравліки. При цьому перехід з «механіки» на ремінь спершу відбувається зі стрибком обертів та поштовхом. А при критичному зносі зчеплення буксує, і варіаторна частина не підключається.

Як не потрапити на дорогий ремонт варіатора Toyota К120

Основна загроза для цього варіатора – рукотворна. Зазвичай в автомобілів з варіаторами у разі обриву ременя з будь-якої причини здатність до пересування втрачається. Але не у випадку з варіатором К120, у якого в запасі є та сама механічна передача. У ручному режимі та з невеликою швидкістю машина зберігає можливість пересуватися. Начебто можна самостійно, без евакуатора, дістатися сервісу – але наслідки цього можуть бути набагато дорожчими.

Металеві ланки обірваного ременя вільно подорожують у надрах варіатора. З потоком оливи хоча б один з високоміцних сегментів майже гарантовано потрапляє між зубів шестерень. Крім того, уривки ременя може розклинити між конусами, пошкодивши їх робочі поверхні до стану, при якому деталі шліфуванням вже не відновити.

Якщо у Toyota з варіатором К120 раптом зникла тяга і автомобіль не розганяється вище 15-25 км/год, потрібно відразу зупинитися. І далі слідувати у сервіс – лише на евакуаторі.

Раніше Newsauto писало, що Volkswagen може зникнути: німецький автогігант опинився на межі фінансового краху.

Фото: avtomir

 

Допоможіть нам стати кращими

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі публікації