Ринок кросоверів в Україні стрімко змінюється — репутація брендів, поява нових електромобілів, високі витрати на обслуговування та конкуренція з Китаю змушують деякі моделі дешевшати буквально на очах. Одні кросовери зберігають 70–80% вартості через 5 років, інші — втрачають половину ціни вже за 2–3 роки.
Видання SUV News склало незалежний рейтинг моделей, які найшвидше знецінюються, спираючись на дані аналітиків Інституту досліджень авторинку, а також міжнародних рейтингів залишкової вартості — iSeeCars, JATO, WhatCar? (дані узгоджені з українськими тенденціями).
ТОП-10 кросоверів з найшвидшим падінням ціни
1. Nissan X-Trail (T32)
Середнє падіння за 3 роки: –38%
Колись бестселер, а сьогодні — один із найшвидше дешевшаючих кросоверів. Причини: слабкі бензинові мотори, варіатор Jatco та велика конкуренція у сегменті.
Головні мінуси:
- ризики по варіатору після 120–150 тис. км;
- шумна підвіска;
- дорогі оригінальні запчастини.
2. Mitsubishi Outlander USA (2.4 + CVT)
–37% за 3 роки
Американські версії сильно просідають у ціні через:
- проблемні варіатори,
- високу витрату пального,
- низьку стійкість до корозії в “соляних штатах”.
В Україні їх багато, тому конкуренція між продавцями лише прискорює здешевлення.
3. Ford Kuga 1.6 EcoBoost
–40% за 3 роки
Цей кросовер втрачає ціну через репутацію потенційно “гарячих” двигунів EcoBoost та складну конструкцію охолодження.
Що впливає на знецінення:
- ризик перегріву;
- складні та дорогі запчастини;
- висока витрата палива.
4. Peugeot 3008 (I покоління)
–42% за 3 роки
Хороша машина по комфорту, але слабка по ліквідності.
Причина швидкого здешевлення:
- складна електрика;
- проблемні 1.6 THP;
- маленький попит на перше покоління.
5. Jeep Compass / Patriot
–45% за 3 роки
Американці 2010-х активно дешевшають у Європі та Україні.
Головні проблеми:
- слабкі мотори 2.0/2.4;
- ненадійна АКПП;
- низька якість салону.
6. Hyundai Tucson бензин USA (2.0 / 2.4)
–33% за 3 роки
Корейські авто в Україні в ціні тримаються добре, але американські Tucson — виняток.
Причини:
- страхові авто після ДТП (поширена практика);
- слабка шумоізоляція;
- велика кількість пропозицій на ринку.
7. Chevrolet Captiva
–50% за 5 років
Легендарний анти-лідер падіння вартості.
Дешевшає з кількох причин:
-
- високий апетит двигунів;
- слабкі АКПП;
- велика конкуренція в бюджетному сегменті;
- низька ліквідність бренду Chevrolet в ЄС.
8. Renault Koleos (I покоління)
–44% за 3–4 роки
Надійний технічно (база від Nissan), але слабкий як бренд у С-SUV сегменті.
Чому дешевшає:
- малий попит;
- дорогі оригінальні деталі;
- непрестижність у порівнянні з японцями.
9. Opel Antara
–48% за 3–5 років
По суті та сама Chevrolet Captiva — зі всіма її слабкими сторонами.
Швидко падає у ціні через:
- дорогі розхідники;
- корейсько-американську техніку;
- низьку популярність бренду в сегменті кросоверів.
10. Volkswagen Tiguan USA (1.4 / 2.0 TSI)
–34% за 3 роки
Здавалося б, VW повинен тримати ціну, але американський Tiguan дешевшає значно швидше за європейський.
Причини:
- слабка динаміка у 2.0 TSI USA;
- велика кількість страхових авто;
- дорожче обслуговування, ніж у корейців або Renault.
Чому саме ці кросовери втрачають вартість?
Аналітики авторинку виокремлюють 4 ключові причини:
- Проблемні трансмісії (CVT, АКПП) — варіатори Nissan/Mitsubishi та коробки Jeep найслабші в сегменті.
- Надмірна пропозиція на ринку — коли модель масово завозиться зі США, ліквідність різко падає.
- Висока витрата палива — у 2025 році економічність стала одним із головних факторів покупки.
- Слабка репутація бренду або конкретного покоління.
Купувати кросовери з цього списку не завжди погана ідея. Для покупця це шанс взяти авто значно дешевше ринкової середньої.
Для продавця — треба пам’ятати, що такі моделі:
- погано тримають ціну;
- продаються довше;
- мають вищі ризики дорогих поломок.
Читайте також на Newsauto про те, який середній вік вживаних машин, що завозять в Україну з-за кордону.
Фото: autogeek
