Який режим їзди найкращий для батареї електромобіля

Власникам електромобілів і тим, хто лише придивляється до них, відоме одне важливе правило: що менше навантаження на батарею — то довше вона працюватиме. Зазвичай про це згадують біля терміналів швидкої зарядки. Але, нібито, й регулярна інтенсивна їзда також може завдавати шкоди. Проте нове дослідження команди вчених з університету Стенфорда вказує, що саме реальна експлуатація — з розгонами, паузами й типовим трафіком — дозволяє подовжити строк служби акумулятора майже на 200 тисяч кілометрів. Про це пише Автосвіт.

У статті, опублікованій в авторитетному журналі Nature Energy, йдеться про те, що динамічні цикли заряджання/розряджання в реальних умовах виявилися ефективнішими за ідеальні рівномірні навантаження, що їх зазвичай моделюють у лабораторіях. Мовляв, короткочасні струмові імпульси й паузи в русі уповільнюють хімічне старіння елементів, а не прискорюють його, як було заведено вважати раніше.

Упродовж свого дослідження вчені виявили: під час звичайної «імпульсної» експлуатації батареї зберігають ресурс на 38% довше, ніж передбачають стандартні моделі оцінювання. Один з ключових висновків дослідження — звичайне щоденне водіння з розгонами й зупинками менш шкідливе для батареї, ніж стабільне монотонне навантаження. Регулярні паузи між фазами навантаження також мають позитивний ефект.

Утім, деякі правила залишаються чинними. У поясненні до своєї роботи вчені зазначають, що головним ворогом сучасних батарей досі є перегрів. Тому базова «гігієна» акумуляторів залишається актуальною: краще не тримати авто тривалий час зі 100% заряду або в «нульовому» стані та не залишати його на зарядці після досягнення мети. Особливо це важливо під час заряджання постійним струмом на швидкісних терміналах: бажано вирушати відразу після відновлення «повного бака». Акумулятори з різною хімічною формулою мають свої особливості, тому, щоб подовжити строк їх використання, варто ознайомитися з інструкцією до вашого авто й чітко дотримуватись рекомендацій виробника.

Загалом тренд останніх років свідчить: батареї стали значно надійнішими, і виробники вже почали оцінювати їхній ресурс інакше. Наприклад, американський бренд Tesla гарантує збереження не менш ніж 70% ємності впродовж восьми років, а український офіс Hyundai надає гарантію на батареї своїх електромобілів тривалістю 8 років або 160 000 кілометрів.

Це, зрештою, не дивно. Сучасні електромобілі відрізняються від попередників не лише більшими екранами в салоні, а й удосконаленими системами охолодження батарей, кращим програмним забезпеченням для безпечного заряджання та ефективнішими й надійнішими двигунами, які й раніше не завдавали клопоту. До речі, саме еволюція систем охолодження акумуляторів стала поштовхом до значного прогресу в питанні швидкості заряджання сучасних авто.

Раніше Newsauto писало про те, що робити, якщо потіє скло в машині.

Фото: avtomir

 

Допоможіть нам стати кращими

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі публікації