Компанія Mazda представила кросовер CX-5 нового, третього покоління: зовні він схожий на старий, але має повністю новий та просторіший салон.
Два роки тому третє покоління Mazda CX-5 було під питанням, тому що очікувалося, що його частково або повністю замінить близький за розмірами кросовер Mazda CX-50, але реальні продажі в США (а це головний ринок для Mazda) не стали вибуховими. Тепер Mazda CX-5 подається як умовно міський кросовер, а Mazda CX-50 – як націлений на шанувальників пригод, при цьому обидві моделі в США пропонуються тільки з повним приводом – так Mazda намагається скласти конкуренцію Subaru. Про це повідомляє Автосвіт.
«Третя» Mazda CX-5 стала результатом еволюції кросовера другого покоління, але обсяг змін достатньо великий, щоб вважати нове покоління справді новим. Кузов зберіг колишні, відомі та улюблені нинішніми власниками CX-5 пропорції, але став просторішим: габаритна довжина збільшилася з 4550 до 4690 мм, ширина – з 1840 до 1860 мм, висота – з 1680 до 1695 мм, колісна база – з 2700 до 2815 мм.
Загалом тепер Mazda CX-5 – це повноцінний середньорозмірний кросовер. Всі зовнішні кузовні панелі нові, деталі від кросовера другого покоління не підійдуть. Найпростіше новий CX-5 ідентифікувати з корми, яка обзавелася ліхтарями у стилі моделей BMW. Штатні колеса – 17 – або 19-дюймові.
Підвіска пружинна (передня типу McPherson, задня незалежна багатоважільна), але заново налаштована та обіцяє більш високий рівень комфорту та безпеки. Кермо також переналаштоване, щоб водій менше втомлювався в дальній дорозі. Важливе нововведення – гальма по проводах, тобто педаль більше не має механічного зв’язку з гальмівними механізмами – стверджується, що таке рішення дозволяє зменшити час спрацьовування гальмівного приводу і гармонійно вписати рекуперативне гальмування з боку стартер-генератора.
Зараз для нового CX-5 заявлено єдиний 2,5-літровий бензиновий атмосферний двигун e-Skyactiv G, який видає 141 к.с. і 238 Нм, він доповнений м’якогібридною надбудовою, що складається з 24-вольтового стартер-генератора та невеликої буферної літій-іонної батареї. Повноцінна гібридна версія теж буде, але пізніше, а от про дизель можна забути. Коробка передач – лише 6-ступеневий гідромеханічний «автомат». У Європі новий Mazda CX-5 можна буде купити як з переднім, так і з повним приводом. Передньопривідна версія розганяється до 100 км/год за 10,5 секунди, повнопривідна – за 10,9 секунди, максимальна швидкість – 195 км/год.
Найдраматичніші зміни у Mazda CX-5 відбулися в салоні. Від фірмового стилю Mazda тут мало що залишилося, адже тепер салон CX-5 нагадує салон китайської Mazda 6e, яку випускає Changan. На передній панелі фактично не залишилося фізичних клавіш, всі кліматичні налаштування переїхали в мультимедійний планшет діагоналлю 12,9 або 15,6 дюйма. Панель приладів тепер також повністю цифрова, 10,25-дюймова.
На центральному тунелі тим часом залишився класичний фіксований селектор АКП у шкіряному чохлі, а ось ротаційно-натискна шайба управління мультимедійним екраном з центрального тунелю зникла — нібито вона погано вписується в нову цифрову оболонку. Топова аудіосистема Bose налічує 12 динаміків.
У другому ряду стало просторіше. Об’єм багажника збільшився на 61 л – до 583 л, а при складених спинках заднього дивана власнику доступні 2019 л вантажного простору (+381 л порівняно з попередником).
На європейському ринку продажі нової Mazda CX-5 розпочнуться у грудні, мінімальна рекомендована ціна в Німеччині становитиме 34 500 євро. На інших ринках кросовер третього покоління з’явиться у 2026 році.
Читайте також на Newsauto – представлено Hyundai Ioniq 6 N 2026 року.
Фото: avtomir