Продажі елітних авто в Україні б’ють рекорди

В Україні минулого року було зафіксовано рекордний продаж елітних іномарок. Деякі преміальні марки потрапили в топ-10 найпопулярніших авто, чого не було навіть у мирний час. А кількість Tesla в Україні збільшилася порівняно з 2021 роком майже вдесятеро.

Такий бум попиту на дорогі авто в країні, що воює, на перший погляд, виглядає як мінімум дивно. Але пояснення є. Пише Новини N.

За даними Мінекономіки, середня вартість ввезених з-за кордону машин у 2023 році зросла на 20% – до 1,56 млрд. гривень. Таке зростання забезпечило переважно збільшення потоку преміальних авто.

На українсько-польському кордоні і зараз, незважаючи на блокаду, вишиковуються автовози з Mercedes і BMW, що відверто дивує поляків: мовляв, хто у країні, що воює, купує такі дорогі речі.

За даними компанії “Автоконсалтинг”, продажі BMW виросли в порівнянні з 2021 роком з 2962 штук до 4263 (тобто в півтора рази). Ця марка посіла п’яте місце серед автомобілів, що продаються в Україні.

Продажі Mercedes (2 601 у 2023 році проти 2 987 у 2021-му) та Lexus (1892 у 2023-му та 1 858 у 2021-му) формально сильно не змінилися. Але фактично, якщо врахувати, що мільйони людей виїхало за кордон, а значна частина території країни захоплена Росією, навіть такі цифри – це серйозне зростання. При цьому той же Mercedes минулого року посів 7-е місце серед автомобілів України, що найбільше продаються (у 2021 році він був лише на 13-му місці).

Продажі елітних авто в Україні б\

Статистика за 2021 рік

Продажі елітних авто в Україні б\

Статистика за 2023 рік

Причин буму кілька. По-перше, ще 2022 року почали з’являтися чутки, що через Україну налагодили постачання преміальних машин до Росії, куди після введення санкцій перестали імпортувати люксові машини з Європи та США.

По-друге, багато бізнесменів та українців, які мали заощадження, вирішили нарешті не відкладати «на потім» покупку авто своєї мрії. Мовляв, йде війна і невідомо, що може статися завтра, то чому б не купити хорошу машину прямо зараз. Крім того, багато хто перестав інвестувати в нерухомість, заробітки на якій після повномасштабного вторгнення сильно впали. А “зайві” гроші витратили на елітні машини. Так само роблять і багато бізнесменів, які припинили вкладати в розширення бізнесу через незрозумілі перспективи і вважають за краще витрачати гроші тепер на себе особисто.

По-третє (і це головне), з’явилася категорія нових претендентів на елітні авто – людей, добробут яких з початку війни добряче виріс.

За словами співробітників салону, масово оновлюють машини на щось “пристойніше”, зокрема, силовики.

Втім, за даними Autoconsulting, у січні цього року у продажах преміальних авто несподівано стався провал. Елітні марки вилетіли з топ-10 машин, що найбільше продаються. Скажімо, BMW опустилася одразу на 9 позицій – з 5-го місця на 14-те (продажі впали майже на 44%), Mercedes – на 11 позицій (з 4-го місця на 15-те, з продажу – мінус близько 49%) ), Lexus перемістився з 12-го місця на 13-те (при цьому продажі зросли на 56%). Натомість злетіли продажі Audi: за місяць, з грудня 2023-го по січень 2024 року продаж цих авто збільшився на рекордні 1336%, що дозволило бренду піднятися в топ-10 з 31-ї позиції на 12-у.

Тобто просідання продажів преміальних авто пов’язане не так зі зниженням попиту на них, як із проблемами наявності машин на складах на початку року. У когось авто були, той продовжив нарощувати продажі. Тому, як прогнозують експерти, скоро бум на елітні іномарки може відновитися.

Дивовижні продажі Tesla

В Україні бум не лише на звичайні елітні авто, а й на електрокари. Про дивовижне зростання продажів у воюючій країні машин Tesla нещодавно писала французька Le Figaro.

Видання привело “феноменальну” статистику: якщо в 2021 році в Україні було зареєстровано 8,5 тисячі авто Ілона Маска, то до початку 2023 року – вже більше 46,8 тисячі, а наприкінці листопада минулого року – 83,1 тисячі. Тобто, порівняно з довоєнними часами відбулося зростання майже вдесятеро.

За даними Autoconsulting, у 2022 році в Україні купили близько 1700 авто Tesla, що у 3,5 рази більше, ніж у мирному 2021-му. А минулого року продажі перевищили 7,6 тисячі авто.

При цьому, за даними Інституту досліджень авторинку, більшість угод стосується нещодавно пригнаних з-за кордону Tesla, хоча досить активний і сегмент внутрішніх перепродажів (близько 3,5 тисячі машин).

Рекордне зростання продажів Tesla підтвердили у спеціалізованих автосалонах. Керівник відділу продаж компанії “ТеслаПарк” Андрій Тараненко каже, що попит на Tesla справді дуже великий. За його словами, головна причина буму – різкий обвал цін. По суті, зараз Tesla вже навіть складно зарахувати до сегменту елітних авто, хоча раніше вони вважалися преміальними.

“Ще у 2022 році Tesla Model 3 не старше за п’ять років (нових авто цієї марки в Україні не продають – Ред.) коштувала близько 33 тисяч доларів. А зараз можна купити за 23 тисячі, тобто мінус 10 тисяч за рік. Якщо порівнювати з довоєнним часом, то цінник знизився на 15 тисяч доларів”, – каже Тараненко.

В Інституті досліджень авторинку кажуть, що в Україні можна знайти Tesla від 16-20 тисяч. А наприклад, Tesla Model S за минулий рік подешевшала майже на 30 тисяч доларів – із 54 тисяч до 23,5 тисяч. Tesla Model X, яка раніше в Україні коштувала понад 90 тисяч доларів, зараз продається за 37,5 тисячі, подешевшавши на рекордні 52 тисячі.

Чому ціни на Tesla впали? Причин кілька.

По-перше, в Україну ринули Tesla (а також інші електрокари) з Китаю. Раніше їх постачали переважно із США. Але з недавніх пір у Піднебесній стали видавати субсидії покупцям електрокарів. І одразу з’явилася схема: громадяни почали купувати електромобілі, отримувати від держави гроші і одразу їх продавати. За елітними “старими новими” авто з Китаю почали полювати наші посередники. І в результаті Україну наповнили Tesla.

По-друге, як каже Тараненко, на вітчизняний ринок завезли таку кількість Tesla, що розпочався великий демпінг за цінами. У продажу зараз не менше 2 тисяч авто, і торговці готові віддавати машини дешево, аби повернути вкладені гроші.

По-третє, зростає ринок внутрішніх перепродажів. 2023 року, порівняно з 2022-м, внутрішні перепродажі таких авто збільшилися більш ніж удвічі: з 1,5 тисячі до 3,2 тисячі. Багато водіїв награлися елітними електромобілями, до яких насправді виникає чимало претензій, тому вирішили їх позбутися, і теж готові піти на дисконт.

Купують Tesla, в основному, жителі приватних будинків, які можуть дозволити собі встановити зарядні пристрої прямо у дворі і таким чином економити на заправці (заряджають їх за ціною електроенергії як для населення). Ті, хто експериментував із Tesla у багатоповерхівках, зіткнулися з тим, що зарядка може бути проблемою, оскільки швидких зарядних станцій в Україні не так багато, а тарифи там високі. І ціна утримання електроавтомобіля через зарядку вже цілком можна порівняти з бензиновим. Крім того, в Україні недостатньо розвинений сервіс Tesla.

Фото: nrj

 

Допоможіть нам стати кращими

3 Коментаря

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі публікації