З 1 січня в Україні повертаються штрафи за бензин: чого чекати водіям

З 1 січня 2026 року в Україні знову почнуть діяти штрафи за продаж бензину без обов’язкової домішки біоетанолу. Причина — Верховна Рада не встигла продовжити перехідний період для ринку пального.

17 грудня парламенту не вистачило голосів для ухвалення у другому читанні законопроєкту №13219, який передбачав відстрочку штрафів за відсутність у бензині щонайменше 5% біоетанолу. Відтак чинні норми автоматично набувають повної сили, пише Зелена Газета.

Які штрафи загрожують АЗС

За порушення вимог щодо вмісту біоетанолу автозаправні станції можуть отримати штраф 18 168 грн за кожні 1000 літрів пального.
Окремо передбачені значно більші санкції за ненадання або приховування інформації про вміст спирту — від 227 100 до 333 080 грн.

Чому бензину з біоетанолом фактично немає

Проблема полягає не у небажанні бізнесу виконувати вимоги, а у відсутності реальних технічних можливостей.

Україна імпортує більшість бензину з Європейського Союзу, де діє стандарт E10 (7–10% біоетанолу). Виробництво окремого бензину стандарту E5 (5%) для українського ринку економічно невигідне — це потребує окремих потужностей і підвищує собівартість.

Внутрішнє виробництво також не було налагоджене. Через війну зберігання великих обсягів спиртового пального на нафтобазах під загрозою ракетних обстрілів вважається надто ризикованим. Ринок розраховував на продовження перехідного періоду, тому спеціальних запасів такого бензину не формував.

Як може відреагувати ринок

Попри формальне повернення штрафів, експерти не радять водіям панікувати. Законопроєкт №13219 направили на повторний розгляд, і, за оцінками учасників ринку, його можуть встигнути ухвалити до кінця грудня.

Якщо цього не станеться, сценарії для АЗС будуть різними. Дрібні мережі, ймовірно, змушені будуть сплачувати штрафи, тоді як великі оператори готуються оскаржувати санкції у судах.

За словами експертів, держава також не зацікавлена у масовому припиненні роботи заправок, адже бензин критично важливий для генераторів, транспорту та логістики. Навіть у разі найгіршого розвитку подій різкого зростання цін не прогнозують — радше можливі тимчасові обмеження продажу бензину на окремих АЗС.

Водночас аналітики звертають увагу на ризик вибіркового контролю з боку перевіряльних органів, що може створити додатковий тиск на бізнес.

Раніше Newsauto писало про те, як скоротити витрату пального у холодну пору року.

Фото: sobor

 

Допоможіть нам стати кращими

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі публікації