Хоча для японських Сил Самооборони було вироблено майже 3000 військових моделей, вважається, що для цивільного ринку виготовили лише 133 Mega Cruiser, з яких менше 20 мають кермо зліва. Цей автомобіль – Святий Грааль для фанатів позашляховиків Toyota. Його імпорт було дозволено лише з 2020 року, а ціни вражають так само, як і сам транспортний засіб.
Не дивно, що Toyota Mega Cruiser з’являвся майже в кожному японському фільмі про Годзіллу за останні три десятиліття. Створений для Сил Самооборони Японії (JSDF) під назвою HMV (High Mobility Vehicle), він часто виступає у ролі супутнього персонажа, коли битва розгортається між Мотрою та Мехагодзіллою. Але Mega Cruiser – це своєрідний автомобільний Кайдзю. Він вражає своїми розмірами та здатністю долати будь-яке бездоріжжя. У 1996 році Toyota вирішила випустити цей «військовий» автомобіль і для цивільного населення.
Було створено лише 133 цивільні моделі, що робить Mega Cruiser одним з найрідкісніших і найменш відомих позашляховиків коли-небудь. Навіть Lamborghini LM002 на його фоні виглядає більш поширеним. Представлений на аукціоні Bring a Trailer екземпляр з кермом зліва – ще рідкісніший. Mega Cruiser призначався лише для Японії, і, за оцінками, було випущено менше 20 моделей з лівим кермом.
Вперше світу представили концепт Mega Cruiser на Токійському автосалоні 1993 року, і він одразу викликав порівняння з тодішнім цивільним Hummer. Хоча продукт компанії AM General явно надихнув дизайнерів Toyota, а навіть назва HMV була схожою, Mega Cruiser не є копією першого покоління Hummer. Це скоріше ретельно опрацьована еволюція тієї ж ідеї, і обидва автомобілі виникли з подібних концепцій (як і LM002).
Toyota створила його, тому що JSDF потребувала такого транспортного засобу. Після війни в Перській затоці, де активно використовувались Humvee, Японія дозволила JSDF брати більш активну участь у міжнародних миротворчих операціях та оснащувала її новим обладнанням. Mega Cruiser, офіційно відомий як “HMV”, частково призначався для заміни вантажівки Toyota Type 73 ¾ тонни 1970-х років. Він повинен був перевозити до 10 військових по бездоріжжю, а також служити мобільною артилерійською платформою.
Хоча офіційно це був військовий проєкт, концепт 1993 року чітко натякав на цивільний варіант, і компанія навіть запропонувала можливість продажу для споживачів на виставці, “якщо буде достатньо попиту”. Незрозуміло, як визначали цей «попит», але у 1995 році вантажівка пішла у виробництво як військова модель BXD10. За нею в січні 1996 року послідувала цивільна BXD20, зовнішня схожість якої з концептом була абсолютною.
Раніше Newsauto писало про те, що названо найнадійніші дизельні автомобілі.
Фото: m1
