Імпорт уживаних автомобілів в Україну, попри низку труднощів, поступово збільшується. На початку поточного року щомісяця до країни надходило близько 10 тисяч автомобілів, але до закінчення жовтня на митне оформлення було подано понад 27 тисяч легкових транспортних засобів, які надалі зареєстрували у сервісних центрах МВС.
Лише у жовтні 2023 року пройшло митне оформлення 27,1 тисячі легкових автомобілів. З них найбільша кількість, а саме 16,6 тисячі (61,3%), прибула з країн Європейського Союзу. З території країн Америки було оформлено 9,2 тисячі автомобілів, що склало 33,9%. Це значно менше, ніж у минулому, коли транспортні засоби зі США та Канади становили понад половину всього ввезеного автопарку, стверджують експерти з Інституту досліджень автомобільного ринку.
Дилери, переважно незалежні, продовжують встановлювати зв’язки з Китаєм, доставивши 446 автомобілів, що становить 1,6%. При цьому прибула схожа кількість легковиків з Південної Кореї – 405 штук, що майже вдвічі менше, ніж із Грузії (223 штук), і ще менше з Великобританії – 207 штук.
Після значного зменшення імпорту легковиків із країн Америки, викликаного блокуванням українських морських портів терористами РФ, цей напрямок поступово відновлюється.
Дилери, які раніше здійснювали постачання автомобілів із США та Канади, тепер націлилися на логістику через порти Європи – Литву, Румунію, Польщу. Доставка автомобілів з Америки стала дорожчою через додаткову доставку Європою на автовозі. Проте для моделей із ринковою ціною в Україні понад 15-20 тисяч доларів навіть такий складний маршрут є виправданим.
Якщо ж аналізувати тенденції купівлі вживаних авто з-за кордону в розрізі окремих країн, а не регіонів загалом, то на першому місці за статистичними митними підсумками жовтня Сполучені Штати Америки з солідною часткою 33,1% та 9 тисячами легковиків. Не втрачають своєї привабливості автомобілі з Німеччини — звідти прибуло 4,8 тис. вживаних легковиків, що дозволило країні з найбільшим авторинком у Європі посісти друге місце у цьому рейтингу з часткою 17,7%. Машин з Польщі прибуло 3,5 тис., а їхня частка сягнула 13%.
Тут слід додати, що Польща та Литва часто виконують роль «транзитних країн», часто машини там не купують, а лише оформлюють експортні документи, відповідно частка фактично придбаних там автомобілів може бути меншою.
- США — 9 тис. шт.
- Німеччина — 4,8 тис. шт.
- Польща — 3,5 тис. шт.
- Словаччина — 1,5 тис. шт.
- Норвегія — 1 тис. шт.
- Нідерланди — 0,9 тис. шт.
- Франція — 0,7 тис. шт.
- Литва — 0,6 тис. шт.
- Швейцарія — 0,6 тис. шт.
- Чехія — 0,6 тис. шт.
- Естонія — 0,6 тис. шт.
- Китай — 0,4 тис. шт.
- Бельгія — 0,4 тис. шт.
- Південна Корея — 0,4 тис. шт.
- Швеція — 0,3 тис. шт.
- Грузія — 0,2 тис. шт.
- Канада — 0,2 тис. шт.
- Угорщина — 0,2 тис. шт.
- Велика Британія — 0,2 тис. шт.
- Данія — 0,2 тис. шт.
Раніше Newsauto повідомляло, як Jeep Liberty з США продали за три долара.
Фото: firtka.if.ua
[…] український автопарк у жовтні поповнили 21,3 тис. вживаних легковиків, що були ввезені з-за кордону. Це на 41% більше, ніж у […]