Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстраційних дій з уживаними легковими автомобілями у 2023 році, та визначили найпопулярніші марки і моделі серед імпортованих та проданих всередині країни, а також розподіл ринку за пальним та середній вік для кожної групи.
У 2023 році сумарний обсяг вторинного ринку легкових автомобілів склав 1,177 тис. шт., що на 5,5% більше у порівнянні з 2022 роком. Різниця у щомісячних загальних обсягах торік була меншою, відсутня «хвиля» лютого-квітня, яка була зафіксована у 2022 у зв’язку з початком повномасштабного нападу рф на Україну. Тоді у перші дні введення воєнного стану, по-перше, громадянам було не до купівлі автомобілів (принаймні — з офіційним переоформленням), по-друге, припинили роботу сервісні центри МВС. Після відновлення їхньої роботи відбулося помітне зростання кількості угод купівлі-продажу та перших реєстрацій, які були відкладені через щойно зазначені обставини.
На внутрішньому ринку у 2023 було укладено 955,6 тис. угод купівлі-продажу, що істотно більше, на 34,3%, ніж було у 2022 році, який закінчився з підсумком 711,2 тис. перепродажів всередині країни.
Перших реєстрацій легковиків з пробігом минулого року зафіксовано 220,9 тис., майже удвічі менше (на 45,3%) ніж у 2022 році, коли було імпортовано 403,9 тис. автомобілів. Так тому, що у травні-липні 2022 українська влада запровадила пільги на ввезення автотранспорту, так зване «нульове розмитнення», яке й дало цей помітний поштовх сегменту імпорту.
Цього ж року жодних законодавчих чи інших змін щодо правил імпорту не запроваджувалося, тому загальна ринкова картина виглядає значно рівнішою у розподілі пропорцій та сумарній кількості, ніж роком раніше.
Варто зазначити, що протягом минулого року спостерігалося поступове підвищення інтересу до імпортованих автомобілів: їхня частка у січні-2023 становила 16,3%, у грудні вже 23,6%. Середнє значення для року — 18,8%. При цьому повністю попит на «свіжопригнані» автомобілі не був задоволений — потреба в імпортованих вживаних легковиках щонайменше удвічі більша, ніж поточні показники, однак розвиток цього сегмента стримують війна, обмеження для виїзду за кордон для чоловіків, в окремі періоди — блокування прикордонних пунктів пропуску так званими «активістами», які спершу називали себе «перевізниками», потім, змінивши «фури» на трактори, «аграріями».
Середній вік активної частини ринку, тобто автомобілів, які продавали та купували у 2023 році склав 15,7 року на внутрішньому ринку, та 11,1 року для легкових автомобілів які після розмитнення пройшли першу реєстрацію в Україні.
- Volkswagen Passat — 34,5 тис. шт.
- Daewoo Lanos — 31,8 тис. шт.
- Skoda Octavia — 29,6 тис. шт.
- Volkswagen Golf — 27,1 тис. шт.
- Renault Megane — 17 тис. шт.
- Ford Focus — 14,6 тис. шт.
- BMW 5 Series — 13,5 тис. шт.
- Skoda Fabia — 13 тис. шт.
- Chevrolet Aveo — 12,7 тис. шт.
- Opel Astra — 12,6 тис. шт.
- BMW 3 Series — 12,5 тис. шт.
- Toyota Camry — 12,2 тис. шт.
- Audi A6 — 11,8 тис. шт.
- Mercedes-Benz E-Class — 11 тис. шт.
- Audi A4 — 10,4 тис. шт.
- BMW X5 — 9,3 тис. шт.
- Renault Scenic — 8,9 тис. шт.
- Volkswagen Jetta — 8,6 тис. шт.
- Volkswagen Transporter — 8,4 тис. шт.
- Mitsubishi Lancer — 8,4 тис. шт.
Читайте також на Newsauto – Чи досі вигідно встановлювати ГБО на авто: розрахунок експерта.
Фото: tsn
[…] Newsauto писало, що названо найпопулярніші б/в авто в […]