У 2019 році генеральний директор Tesla Ілон Маск вперше представив світу електричний пікап, назвавши його Cybertruck. Візуально новий електрокар було важко з чимось порівняти. Пише Економічна правда. Тоді Маск розповідав, що футуристичне авто частково створене під впливом фільму 1977 року “Шпигун, який мене любив”, який є десятим зі суперсаги про Джеймса Бонда.
Від самого початку доля не була такою привітною з пікапом Маска, як з головним шпигуном Британії. Ще на презентації в Лос-Анджелесі помічник мільярдера кинув у, як тоді заявлялось, броньоване скло металеву кулю, яка відразу його розбила. Ефект був діаметрально протилежним від захоплення.
Упродовж наступних чотирьох років довкола цього пікапа постійно нависала невизначеність щодо дати старту продажу чи його кінцевої вартості. Зрештою наприкінці 2023 року Маск вручив ключі від Cybertruck її першим власникам.
Правда це вже було дещо інше авто і найбільш разючо відрізнялась ціна, яка зросла на понад 20 тис дол.
Запуск продажів Cybertruck для Tesla має стратегічне значення. За даними Cox Automotive продажі та попит на електропікапи постійно зростають з кінця 2020 року. Вже зараз низка автовиробників, серед яких Ford, Chevrolet та Hummer, активно заходять на цей ринок.
Успішне майбутнє Tesla залежить від того, чи зможе компанія задовольнити потреби різних типів споживачів. І оскільки електромобілі набувають все більшої популярності, компанія повинна пропонувати широкий вибір моделей, задля залучення якомога більшої кількості клієнтів.
Що насправді ховається за футуристичним дизайном Cybertruck та чи дійсно він такий “нереальний” як про нього говорять?
Уже не такий як у 2019-му
Новий електромобіль від Tesla представлений у трьох модифікаціях: версіях із заднім та повним приводом, а також Cyberbeast. Довжина Cybertruck у всіх трьох варіантах становить 5,68 м, ширина – 2,41 м, а висота – 1, 79 м.
Максимальна швидкість задньопривідного Cybertruck сягає 180 км/год, запас ходу – близько 400 км. Також цей електромобіль здатен буксирувати причіп масою понад 3,4 тонни.
Однак поки що придбати дану версію неможливо. У компанії зазначають, що задньопривідний Cybertruck стане доступним тільки у 2025 році. Ціна найдешевшої його комплектації до моменту початку продажів може зрости, оскільки вже зараз базова версія пікапа коштує 60,99 тис дол, проти заявлених у 2019 році 39,9 тис дол.
Повнопривідний пікап оснащений двома електричними моторами, які розганятимуть електромобіль до сотні за 4,1 сек. Максимальна швидкість авто така ж – 180 км/год, а запас ходу – вже 550 км. На відміну від першої версії, повнопривідний Cybertruck зможе буксирувати причіп масою до 5 тонн. Його стартова ціна починається від 79,99 тис дол.
Третій варіант пікапа, який називається Cyberbeast, має вже три двигуни загальною потужністю 845 кінських сил. Швидкість його прискорення від 0 до 100 км/год всього за 2,6 секунди, а максимальна швидкість – маже 210 км/год. Cyberbeast має запас ходу в понад 514 км. Тягова здатність найпотужнішого пікапа Tesla є однаковою з повнопривідною версією – 5 тонн. Ціна на Cyberbeast стартує від 99,99 тис дол.
Представлені характеристики запасу ходу електричних пікапів відрізняються від анонсованих у 2019 році. Наприклад, спочатку зазначалось, що топова версія Cybertruck без підзарядки зможе проїхати понад 800 км.
Як наслідок, у Tesla додатково пропонують опцію збільшення запасу ходу, яка дозволить повнопривідній версії проїжджати приблизно 756 км, а Cyberbeast – до 708 км. Пізніше Маск пояснив, що збільшення запасу ходу з додатковою батареєю опціональне, а її встановлення займе приблизно в 1/3 кузова пікапа.
Загалом з моменту першої презентації Cybertruck його основні характеристики зазнали низки змін. Попри візуальну схожість пікапи Маска стали трішки меншими у своїх габаритах та вантажопідйомності, однак отримали кращу динаміку розгону.
На цьому й наголошують маркетологи компанії. Під час вручення перших авто Tesla показала відеоролик, де Cyberbeast змагався з Porsche 911 2023 року випуску в перегонах по прямій і випередив німецьке авто більш ніж на корпус. Наприкінці відео стає відомо, що електричний пікап при цьому мав причіп із таким самим Porsche 911.
Перші враження
Попри те, що новий пікап Маска отримали зовсім невелика кількість людей, компанія вирішила поділитись власними прототипами із відомими блогерами та журналістами, які, відверто кажучи, мають далеко неоднозначне враження про авто.
Оскільки Cybertruck має футуристичний дизайн, на його корпусі не має жодних традиційних дверних ручок. Вочевидь перші власники авто не відразу змогли зрозуміти як потрапити в середину салону, через що в процес відкриття дверей довелося втрутитись самому Маску.
Річ у тім, що замість традиційної дверної ручки Cybertruck має невелику кнопку вздовж краю вікна, на середній стійці автомобіля, яка дозволяє дверям відкриватися приблизно на 2 дюйми. Потім їх можна схопити та повністю відкрити.
Цю особливість пікапа підмітив також відомий ютубер Маркес Браунлі, який отримав авто на огляд до офіційного релізу. Браунлі запевняє, що коли авто привідкриє дверцята, власнику доведеться вхопитися за них уздовж нержавіючої сталі, залишаючи відбитки пальців.
Крім того, на думку оглядача, взимку під час морозів можуть виникнути додаткові проблеми з відкриванням дверей.
У своєму відео технічний оглядач приділив окрему увагу масивному склоочиснику. Якщо подивитись на перед електромобіля, то великий склоочисник відразу впадає в око на фоні монолітного корпусу зі скла та нержавіючої сталі. Загалом така конструкція викликає сумніви щодо надійності та ефективності його роботи.
[…] Читайте також на Newsauto – Швидкий, потужний, дорогий: що не так з Cybertruck Ілона Маска? […]