ЄС скасував щорічні техогляди для авто віком від 10 років

Країни-члени ЄС домовилися, що технічні огляди автомобілів старше 10 років проводитимуться кожні два роки, а не щороку, як пропонувала Європейська комісія. Після засідання в Брюсселі про це повідомив міністр транспорту Чехії Мартін Купка, інформує Чехія-Онлайн.

Тепер очікується, що свою позицію щодо норми прийме Європейський парламент. Після цього почнуться переговори про остаточну версію законодавства між Європарламентом, Єврокомісією та Радою ЄС.

Пропозиція Єврокомісії та реакція країн

У квітні цього року Європейська комісія запропонувала змінити правила безпеки дорожнього руху та реєстрації транспортних засобів. Зокрема, планувалося запровадити щорічні перевірки старих автомобілів та фургонів, а також передові методи тестування викидів для виявлення машин із високим рівнем забруднення. Річні огляди мали стосуватися легкових та комерційних автомобілів старше десяти років.

Проте країни-члени ЄС, включно з Чехією, не погодилися з цією пропозицією. За словами Купки, дані, якими володіють держави ЄС, не показують необхідності збільшення частоти технічних оглядів та того, що це зменшить кількість дорожньо-транспортних пригод.

“Адже не в надмірній мірі саме автомобілі старше десяти років через їхній технічний стан призводять до більшої кількості ДТП”, — зазначив чеський міністр.

Що вдалося захистити

Найважливішим результатом сьогоднішнього дня, за словами Купки, стало те, що вдалося запобігти скороченню термінів для технічних оглядів. Загрожувало, що автомобілі старше десяти років мали б проходити техогляд щороку. Також вдалося посилити захист від шахрайського скручування одометрів.

План Єврокомісії також передбачає:

  • Запровадження цифрового свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу
  • Спрощення технічних оглядів для осіб, які тимчасово перебувають в іншій країні ЄС

Країни ЄС не хочуть змінювати обсяг та частоту технічних оглядів. “Також зберігається чинний виняток, який виключає з перевірок мотоцикли”, — повідомила Рада ЄС.

Рішення країн-членів базується на аналізі статистики дорожньо-транспортних пригод, яка не підтверджує прямого зв’язку між віком автомобіля понад десять років та збільшенням аварійності через технічні несправності.

Раніше Newsauto писало про те, чи скасують у ЄС заборону на продаж бензинових авто після 2035 року.

Фото: ampercar

 

Допоможіть нам стати кращими

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі публікації