Країни-члени ЄС домовилися, що технічні огляди автомобілів старше 10 років проводитимуться кожні два роки, а не щороку, як пропонувала Європейська комісія. Після засідання в Брюсселі про це повідомив міністр транспорту Чехії Мартін Купка, інформує Чехія-Онлайн.
Тепер очікується, що свою позицію щодо норми прийме Європейський парламент. Після цього почнуться переговори про остаточну версію законодавства між Європарламентом, Єврокомісією та Радою ЄС.
Пропозиція Єврокомісії та реакція країн
У квітні цього року Європейська комісія запропонувала змінити правила безпеки дорожнього руху та реєстрації транспортних засобів. Зокрема, планувалося запровадити щорічні перевірки старих автомобілів та фургонів, а також передові методи тестування викидів для виявлення машин із високим рівнем забруднення. Річні огляди мали стосуватися легкових та комерційних автомобілів старше десяти років.
Проте країни-члени ЄС, включно з Чехією, не погодилися з цією пропозицією. За словами Купки, дані, якими володіють держави ЄС, не показують необхідності збільшення частоти технічних оглядів та того, що це зменшить кількість дорожньо-транспортних пригод.
“Адже не в надмірній мірі саме автомобілі старше десяти років через їхній технічний стан призводять до більшої кількості ДТП”, — зазначив чеський міністр.
Що вдалося захистити
Найважливішим результатом сьогоднішнього дня, за словами Купки, стало те, що вдалося запобігти скороченню термінів для технічних оглядів. Загрожувало, що автомобілі старше десяти років мали б проходити техогляд щороку. Також вдалося посилити захист від шахрайського скручування одометрів.
План Єврокомісії також передбачає:
- Запровадження цифрового свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу
- Спрощення технічних оглядів для осіб, які тимчасово перебувають в іншій країні ЄС
Країни ЄС не хочуть змінювати обсяг та частоту технічних оглядів. “Також зберігається чинний виняток, який виключає з перевірок мотоцикли”, — повідомила Рада ЄС.
Рішення країн-членів базується на аналізі статистики дорожньо-транспортних пригод, яка не підтверджує прямого зв’язку між віком автомобіля понад десять років та збільшенням аварійності через технічні несправності.
Раніше Newsauto писало про те, чи скасують у ЄС заборону на продаж бензинових авто після 2035 року.
Фото: ampercar
