Опції комфорту, вершиною яких безперечно є кондиціонер, обслуговуються і ремонтуються в Україні в останню чергу, адже «на швидкість не впливає». Про це пише видання avtosota.com.
Система кондиціонування є контуром, замкнутим ланцюгом агрегатів, між якими по трубках циркулює фреон. Найпоширеніша поломка – порушення герметичності: газ виходить, з дефлекторів починає дмухати тепле повітря. Аналогічні події відбуваються при поломці муфти або компресора кондиціонера, але їх досить просто локалізувати: вузол голосно клацає під час роботи. І якщо це саме клацання є, а прохолода відсутня, значить, з’явилась дірка, який «випустила» весь холодоагент. Треба шукати, усувати та заново заправляти.
Але сьогодні немає часу, завтра грошей, а на вихідних бажання. Потерпимо ще, не втече. Так минають тижні, часом місяці, інколи ж — цілі роки. Потім на сайті безкоштовних оголошень з’являється легендарне: “Кондиціонер робочий, треба тільки заправити”. Та не працює він уже, причому давно. Мало хто знає, що контур системи кондиціювання може перебувати в розімкнутому стані всього добу, а далі починаються процеси, що призводять лише до дорогого ремонту.
Окислення, поява іржі – так, правда.
Недарма ж фреон заправляють змішаним з олією, яка повинна не тільки вказати місце течі, але й змащувати весь контур. Однак найважливіше в даному випадку абсорбер. Фактично це трубка, наповнена складом, схожим із силікагелем: він покликаний прибирати частинки вологи із системи, запобігаючи тій самій корозії. Звідки в замкнутому контурі волога? Конденсат, як і у карбюраторі. Нікуди від нього не подітися.
Абсорбер перетворюється на камінь всього за добу «на відкритому повітрі». Нахопившись H2O з усіх можливих тріщин, він перестає пропускати газ, тому навіть комплексна заміна трубок і нова заправка ситуацію не змінять. Доведеться знову «спускати тиск», розбирати контур, змінювати пошкоджений елемент, потім збирати і заправляти. І це за умови, що за час простою не «відійшов у вічність» компресор, муфта та інше.
Виявивши, що кондиціонер перестав відгукуватися на кнопку включення, потрібно якнайшвидше перевірити тиск у контурі — притиснути клапан під капотом викруткою: свистить чи ні. Після — прислухатися до моменту включення компресора з муфтою (клацнути має), потім — глянути запобіжники, записатися на ремонт. І що швидше, то краще. Тому що на бюджетне відновлення є лише доба.
Фото: autocentre.ua