Вся техніка досить вибаглива як в сильну спеку, так і в лютий мороз. З цим добре знайомі автомобілісти.
Низькі температури вкрай негативно впливають на будь-який автомобіль, незалежно від його двигуна. Від холоду замерзає рідина для омивання вікон і форсунки омивача. Пластиковий бак для рідини може вибухнути, якщо він заповнений і містить літню рідину для омивача. Вода замерзає від холоду. Якщо в системі охолодження використовується вода, система охолодження не працюватиме належним чином.
Крім того, при негативній температурі вода замерзне і це може пошкодити радіатор або шланги системи охолодження. Холод викликає загустіння робочих рідин, таких як моторна олива та трансмісійна рідина. Загусле моторне масло дуже важко розподіляється по системі після запуску двигуна. У результаті протягом перших десятків секунд після запуску двигуна масло не досягає всіх механічних елементів двигуна і вони працюють без змащення. Які наслідки цього? Швидший знос двигуна.
Так само і з трансмісійним маслом. Ущільнюється від холоду, а часто і через знос, викликає збої в роботі коробки передач. Поки масло не нагріється, перемикання передач може бути проблематичним.
Найбільше від холоду страждає акумулятор. Уже при температурі 0 °C він втрачає близько 10 % своєї потужності, при температурі –10 °C втрати перевищують 30 %, а при –20 °C він втрачає вже майже 50 % своєї потужності. Дані відображають втрати повністю зарядженого, справного акумулятора. А якщо автомобіль стоїть на стоянці кілька днів, його акумулятор зношений або автомобіль використовується для поїздок на короткі відстані, то навіть у невеликий мороз акумулятор може повністю розрядитися.
Які будуть наслідки?
При запуску двигуна у водія виникнуть серйозні проблеми. Занадто малого струму буде недостатньо для живлення стартера та багатьох інших компонентів (паливний насос, котушки запалювання, свічки запалювання тощо), стартер не зможе запустити двигун.
Холодна погода може спричинити замерзання замків і замерзання прокладок дверей автомобіля. Скло автомобіля також замерзає. Розморожування вікон, коли склоочисники ввімкнено або бокові вікна з електроприводом опущені, призведе до пошкодження склоочисників і двигунів бічних вікон.
Холодна погода викликає низку поломок дизельних двигунів. Якщо використовується літнє паливо, при охолодженні може утворюватися парафін. Тому заливати потрібно тільки зимове паливо, стійке до холоду (в середньому до –30 °C). Холод також може спричинити замерзання рідини AdBlue (вона кристалізується при –1 °C) з дуже поганими наслідками, оскільки це пошкоджує пластиковий рідинний насос. AdBlue необхідно використовувати в дизельних двигунах, що відповідають вимогам стандарту Євро-6.
Варто також пам’ятати, що під час зниження температури повітря зменшується тиск в шинах. Це негативно впливає на керованість автівкою, кермові реакції значно погіршуються, підвищуючи ризик ДТП. Також зростає можливість пошкодження чи проколу протектору і збільшується витрата палива.
Їздити взимку слід вкрай обережно, інакше технічні пошкодження неминучі.
Нагадаємо, нещодавно Newsauto повідомляло, що з 1 литсопада в Австрії обов’язкові зимові шини.
Фото: motointegrator